Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prawo lotnicze w Unii Europejskiej
#1
1. Jeżeli lot został odwołany, pasażer ma prawo do zwrotu kosztów, zmiany planu podróży, prawo do uzyskania pomocy i odszkodowania. Ma wybór między :
- zwrotem ceny biletu i w przypadku lotu z przesiadką, lotem powrotnym do portu odlotu w najwcześniejszym możliwym terminie,
- zmianą planu podróży do miejsca docelowego przy najbliższej okazji,
- zmianą planu podróży w późniejszym terminie,
W niektórych przypadkach jeszcze może dostać odszkodowanie.
Jeśli przewoźnik poinformował o odwołaniu lotu min. 2 tygodnie przed odlotem, lub poinformował i zaproponował inne połączenie na min. 7 dni przed lotem, odszkodowanie nie przysługuje.
 
2. W przypadku opóźnienia lotu pasażer ma prawo do :
- uzyskania pomocy, zwrotu kosztów i do lotu powrotnego, w zależności od długości opóźnienia i długości trasy.
- jeżeli dotarł do miejsca docelowego z co najmniej 3-godzinnym opóźnieniem ma prawo do odszkodowania :
- 250 € dla lotów o długości do 1.500 km
- 400 € dla lotów wewnątrzwspólnotowych o długości powyżej 1.500 km
- 400 € dla lotów innych niż wewnątrzwspólnotowe o długości od 1.500 km do 3.500 km
- 600 € dla lotów innych niż wewnątrzwspólnotowe o długości powyżej 3.500 km
Jeżeli linie lotnicze zaproponują zmianę planu podróży z dotarciem do miejsca docelowego z opóźnieniem 2-, 3- lub 4-godzinnym, kwota odszkodowania może zostać zmniejszona o 50 %.

3. W przypadku odmowy przyjęcia na pokład z powodu braku miejsc mimo rezerwacji pasażer ma prawo do nieodpłatnej pomocy :
- napoje, posiłki, zakwaterowanie (jeśli rezerwację przeniesiono na następny dzień)
- transport do miejsca zakwaterowania i z powrotem do portu lotniczego
- 2 rozmowy telefoniczne, 2 dalekopisy, 2 przesyłki faksowe lub 2 e-mailowe
- otrzymanie odszkodowania.
 
4. W przypadku uszkodzenia lub zagubienia bagażu lub opóźnienia jego dostarczenia pasażer może mieć prawo do odszkodowania w wysokości do 1220 €.
Po stwierdzeniu zniszczenia lub zagubienia bagażu należy :
- zgłosić się do odpowiedniego biura w hali przylotów i dokonać reklamacji,
- wypełnić na lotnisku otrzymany formularz PIR,
- zapoznać się z warunkami reklamacji przewoźnika aby przygotować żądane dokumenty,
- złożyć reklamację do linii lotniczej w terminach : 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu i 21 dni od odbioru opóźnionego bagażu.




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości